Kişisel Markalaşmak Serdar BAĞBAŞI
Beni davet ettiğiniz için teşekkür ederim. Son dönemin en çok merak edilen konusu Kişisel Markalaşma konusunda sizleri bilgilendirmeye çalışacağım.
- Serdar Bey sizden ricam en sade hali ile anlatırsanız tüm okuyucularımız bu konudan faydalanmış olur.
Tatbiki
Başarılı bir kişisel markalaşmanın sırrı; ilk önce kendimizi bir marka olarak kabul edip buna göre bir yaşam tarzı süremizdir.
Yani "Ben Aş."
Sözün değerinin neredeyse hiç bir kıymetinin kalmadığı günümüzde, siz sözlerinizle, sözlerinizin arkasında durmakla ve sözünüze verilen değerle bile kişisel bir marka olabilirsiniz.
Birçok kişisel marka uzmanına göre farklı kıstaslar ön plana çıkartılmak istense ‘de bana göre en önemi değer sözün erdem olduğuna inanmaktan geçiyor.
Kişisel marka olayının ‘insani değer pazarlaması’ olarak tanımlayan marka uzmanları ile bir nebze uzlaşmak istesem de, pazarlama kelimesi bana biraz insani değerlerden uzak gelmesi itibari ile 'insani değer tanıtımı' olarak tanımlamak bana biraz daha akılcı gelmektedir.
Çünkü ORTADA İNKÂR EDİLEMEZ BİR BEN GERÇEĞİ VARDIR.
Sizin en başarılı olduğunuz alanda lansmanınızın yanına sizin özünüzde bulunan sözünüze verdiğiniz değer, tutarlı davranışlarınız, duruşunuz ve işinize ve insanlığa olan katkınızın bir araya gelmesidir. Yani sizi siz yapan bütün değerlerin bir bütün halinde, belirli bir plan dâhilinde sunulmasıdır.
Kişisel marka yönetiminin stratejik bir süreç olduğu aşikardır. Stratejik kişisel marka yönetimi, herhangi bir kişisel marka için en iyi pazar konumu belirlemek
Üzere iç ve dış pazar faktörlerini analiz eden bir süreçtir.
Burada yaptığınız iş, işinizdeki bilgi birikiminiz ve en önemlisi bu işten ne kadar zevk aldığınız önemlidir. Kişisel markanın mevcut kimliği dikkate alınmalı ve kişisel marka için değer yaratmak doğrultusunda, hedef kitlenin zihnindeki en arzu edilen sabit konumu belirlemektedir.
sürekli kullandığım sözümü burada bir kez daha söylemekte fayda var "Sosyal ‘de her yer yerde, hafızada tek yerde" oturma yada konumlandırma olayıdır.
Kişisel bir marka; marka imajı, marka kişiliği ve markanın güçlü yönleri gibi somut bileşenlerini kullanmalı ve hedef kitlenin zihninde diğer kişisel markalara kıyasla farklılaşarak öne çıkmalıdır. Sizin rakiplerinizden olan farklı yönleriniz, farklı yetenekleriniz, farklı hamleleriniz.
Hatta rakiplerinizden farklı düşünceleriniz bile kişisel markalaşmada kitlenizin hafızasında sabit bir yerde oturmanıza vesile olur.
Diğer birçok makalemde üzerine basarak bahsettiğim kişisel markalaşma süreci konusuna bu sefer değinmeyeceğim. Bu gün sizlere kişisel markalaşma da birçok kişinin gözden kaçırdığı insani değerler konusuna değinmek istiyorum.
İnsanı insan yapan ve ne yazık ki bu gün neredeyse nadir bulunan insani değerlerdir. Bu değerlerin gün yok olmaya başladığını üzülerek hep birlikte görmekteyiz. Kişisel markalaşmada en önde gelen madde olduğunu düşündüğüm için bu konuya el atmak istedim.
Pazarda kalabilmek için verile bu savaşta acımasız bir o kadar da gaddar olabiliyoruz. Buda bizi insani değerlerden uzaklaştırıyor. Ne kadar insani değerlerden uzaklaşırsak, o kadarda kendimizden taviz verdiğimizin farkına bile varamadan bir hayat sürmeye de alıştık.
Buda bizi olağan olmayan her konuya, olağan gibi bakmamızı alıştırdı. Yani normalden çok uzaklaştırdı.
Kişisel markalaşmada tercih edilen 3 yol vardır.
Rakiplerinizin zorlandığı alanlara el atmak
Sizin en iyi yaptığınız işe odaklanmak
Kişilerin beklentilerini karşılamak
Burada ilk iki madde hem uğraş verici hem de zordur, ama kalıcıdır. Üçüncü madde şu an her kesin tercih ettiği "kişilerin beklentilerini karşılamak" yani her gün karşımıza çıkan ve insanlığa hiç bir değer katmayan sosyal medya fenomenleri gibi.
Eğer kendilerine bir değer, bir farklılık, bir özellik katmazlarsa, önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde nasılsa hepsi yok olup gidecekler.
Sizin en iyi yaptığınız işe odaklanmak bu süreci hem zevkli ve şevkli kılar, hem de başarı oranını yükseltir. Kişisel markalaşmada seçmiş olduğunuz yolun bir bütün halinde ele alınması projenin istikrarı için önemlidir.
Duygusal Kapitalizm: Kişisel markalaşmanın ikinci önemli kısmı olan duygusal kapitalizm, ekonomi ve duygular arasındaki karşılıklı etkiye gönderme yapan bir kavramdır.
Buna göre kişisel markalar, bilinçli bir şekilde çeşitli duygular yaratmakta ve farklı koşullar altında farklı duyguları sunabilmektedirler.
Duygusal kapitalizm, kişisel markaların kişisel sermayelerini oluşturmak ve bundan fayda sağlamak için öz yönetim yöntemini benimsediği düşüncesine dayanmaktadır. Diğer bir deyişle kişisel marka olan bireyler, ekonomik kazanç sağlamak amacıyla sahip oldukları duyguları şekillendirerek yönetmektedirler.
Yaptığımız söyleşilerde birçok danışanımızın sorduğu soru hangi özelliğim kalıcı olur? Hangi özelliğim ile öne plana çıkmalıyım?
Burada soru temelde yanlış olduğu için kişisel markalaşmada en önemli konu üstüne basa basa söylediğimiz ilk önce "sözünüzün kıymeti" olduğunu hatırlatmak isterim.
Buna göre en çok ne yapmayı seviyorsanız o özelliğinizi ön plana çıkartmak. Sevdiğiniz işi yaparsanız eğer ona göre sözler verip, tutarken de size eziyet olmaktan çıkar.
Kişisel markalaşmada kişinin kendine sorması gereken en önemli soru ise "ben kimim?" sorusudur. Hangi konu üzerinde çalışırken mutlu oluyorum, hangi konularda başarılıyım ilk sormanız gereken sorular.
Daha sonra hangi konular üstünde bilgim daha derin, hangi konularda eğitim almam gerekiyor, eksik olduğum ve ihtiyacım olan konu başlıkları gibi soruları çoğaltarak kendisine sorması gerekiyor.
Eksi ve artı yönlerinizi objektif olarak çıkarmanız sizin için önemli. Burada yapacağınız değerlendirme kişisel markalaşa yolunda sizi ciddi anlamda yol almanızı ve yolunuz üzerinde tökezlemeden devam etmenizi sağlayacaktır.
Kişisel markalaşma yoluna giren bir çok danışanıma yolun uzun ve yorucu olduğuna da değiniyorum. Markalaşma yoluna giren birey sabırlı ve bir o kadar da tutarlı olması gerekiyor.
Son olarak marka ve kişisel marka kavramlarının kitabi anlamlarının ne olduğunu açıklayarak söyleşimizi sonlandıralım.
Marka Kavramı Nedir?
Bir işletmenin mal veya hizmetlerini bir başka işletmenin mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla kişi adları dâhil, özellikle sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, malların biçimi veya ambalajları gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla yayınlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaretleri içerir.
Kişisel Marka Nedir?
Sizin sözünüzdür kısacası. Biraz daha açmak gerekirse kişinin yetenekleri, kariyer hedefi ve marka imajı gibi birçok niteliğinin bir araya gelmesiyle oluşan bir kavramdır. Kişisel markalaşma aracılığıyla iş yaşamındaki yerinizi sağlamlaştırması hedeflemekteyiz. Ayrıntılı bilgiyi academy.b2cfocus.com' adresinden alabilirsiniz.
Serdar BAĞBAŞI - Kişisel Markalaşma Uzmanı
B2Cfocus.com - Kişisel Markalaşma
Sanatçı Pr Çalışması - Son Dakika Magazin Haberleri - Sektörel Haberler - Kişisel Markalaşma
https://sites.google.com/view/public-relations-pr/
https://sites.google.com/view/pr-calimasi
https://sites.google.com/view/brandnews/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder